Ekşi Sözlük’teki Bir Yorum


Bir arkadaşım haberdar etti. Şöyle denmiş:

“öyle sanıyorum ki sitenin sahibi arkadaş tartışma yaratan yorumlardan sıkılmış ve yorum yapabilme olanağını kaldırmış. söz konusu arkadaş, kendini iyi geliştiriyor olsa da, biraz kibre kapıldı sanırım. sadece yorumları engellemesinden bahsetmiyorum, son dönemdeki agresif karşılıklarından da bahsediyorum. genç dimağların bu gibi eğilimlere kapılması hoş değil. biraz mütevazi olmalı, karşısındaki insan bir şey bilmiyorsa dahi.”

Bu yorumu yapan kişiye teşekkür ederim. Demek ki bazı şeyler yanlış anlaşılmış, bunu anlamamı sağladığı ve yanlış anlamayı ortadan kaldırma fırsatını bana verdiği için…

Atış Serbest bölümünün girişinde, bir süreliğine yeni yorum kabul edemeyeceğimi ve bunun işimle ilgili olduğunu zaten söylemiştim, ama sanırım daha ayrıntılı bir açıklamaya ihtiyaç duyuluyor: Halihazırda doktora tezimi hazırlıyorum, ve yazma işini Mart ayı sonunda bitirmiş olmam gerekiyor. Bilenler bilir, bu iş çok zahmetli ve hakkıyla yapılacaksa tamamen odaklanılması gereken bir iştir. Yorumları kapamadan önceki özellikle bir haftalık süre içerisinde tüm yorumları gözden geçirip onaylamanın ve tartışmaya katılmanın zamanımın yarıdan fazlasını yemeye başladığını fark ettim, çünkü blog yoğun ilgi görüyor. Burada yapılan tartışmalar (zaman zaman agresifleşilse de) belki herkesten çok benim hoşuma gittiği için kendimi bloga çok fazla zaman ayırmaktan alıkoyamıyorum. Kısacası, yorumları öyle yapmak zorunda olduğum için kapattım, önümüzdeki dönemde de çok yoğun olduğum zamanlarda kapatacağım. Bazılarınız diyebilir ki “yorumlar açık kalsın, geç onaylasan da olur”… Öyle hiç olmaz, çünkü uzun gecikmelerde insanlar kolaylıkla dikkate alınmadıklarını düşünmeye başlıyorlar.

Ben akademisyenliği ve dolayısıyla öğretmenliği meslek olarak seçmiş birisiyim. Bazı zamanlarda, hele ki böyle stresli olduğum bir zamanda, tartışmalar esnasında agresif yorumlar yapma hakkımın olduğunu düşünüyorum. Bu blog var olmadan önce de böyleydim, bundan sonra da böyle olacağım 🙂 Memlekette yazı yazan ve konuşan birçok kişi yarım yamalak bildiği konularda desteksiz sallama hakkını kendinde buluyorsa, benim de bazen “orada bir dur bakalım” deme hakkım vardır. Kaldı ki, en basit soruları bile sabırla cevaplamaya, içi boş ukalalık yapılmadıkça bütün yorumlara özenle yaklaşmaya çalışıyorum. Bu bağlamda, “kibre kapıldı sanırım” yorumunun değerlendirmesini okuyuculara bırakıyorum. Nihayetinde kimse kimsenin tarzından hoşlanmak zorunda da değil, ben de bir robot değilim…

Hava Delisinin Not Defteri, muhtemelen önümüzdeki Haziran ayına kadar yarı-etkin olarak, daha sonrasında ise motorlarına tam güç vererek yayın hayatına devam edecektir. Blogun yazarı, tartışmaları yönetmekten, eleştirmek ve eleştirilmekten büyük haz alan, bunların her bakımdan yararlı olduğunu düşünen, açık fikirli birisidir. Bundan şüphe duyulmamasını istirham ederim. Bloga gösterdiğiniz ilgiden dolayı tekrar teşekkür ederim.

Yorum yazın...